رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه: صیانت از آرای مردم و حفظ سلامت انتخابات، وظیفه شرعی و قانونی است

15:55 - 04 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۶۱۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه: صیانت از آرای مردم و حفظ سلامت انتخابات، وظیفه شرعی و قانونی است
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: از زمان تشکیل ستاد استانی پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی تاکنون ۱۲ جلسه برگزار شده و ۲۳۹ مصوبه به تصویب رسیده و این در حالی است که ستاد ملی تنها ۱۰ جلسه برگزار کرده لذا استان کرمانشاه یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه بوده است.

خبرگزاری میزان - شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در دوازدهمین نشست ستاد پیشگیری جرایم و تخلفات انتخاباتی به چهار مؤلفه مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات اشاره کرد و گفت: همچون دور اول انتخابات، در دور دوم نیز چهار مؤلفه سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است در دستور کار مجریان قرار گیرد.

کرمی با تقدیر از عملکرد مجریان انتخابات، رویکرد دستگاه قضایی در این حوزه را رویکرد پیشگیرانه دانست و گفت: هر یک از مجریان انتخابات در حوزه کاری خودشان برای مشارکت حداکثری تلاش کنند تا انتخابات پرشوری برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه صیانت از آرای مردم و حفظ سلامت انتخابات، وظیفه شرعی و قانونی است افزود: از زمان تشکیل ستاد استانی پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی تاکنون ۱۲ جلسه برگزار شده و ۲۳۹ مصوبه به تصویب رسیده و این در حالی است که ستاد ملی تنها ۱۰ جلسه برگزار کرده لذا استان کرمانشاه یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه بوده است.

رئیس ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی استان کرمانشاه، عملکرد مدیران را تضمین کننده سلامت انتخابات دانست و گفت: به همه مدیران استان تذکر لازم داده شده است که هرگونه سوءاستفاده از اموال دولتی جرم است و مدیر مجرم تحت تعقیب دستگاه قضایی قرار خواهد گرفت.

کرمی در ادامه اهمیت مدیریت رسانه‌ها و فضای مجازی در راستای حفظ امنیت روانی جامعه را یادآور شد و گفت: نهاد‌های مربوطه تلاش کنند تا با نگاه قانونی از بروز تخلفات و جرایم در حوزه رسانه و فضای مجازی جلوگیری کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به لزوم قانون مداری و اخلاق مداری در انتخابات پیش رو از سوی نامزد‌ها، طرفداران و مجریان، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری، حفظ احترام رقبا، عدم تخریب و رعایت اخلاق باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ضمن تشکر از عملکرد شایسته دست اندرکاران و مجریان انتخابات گفت: ثمره مشارکت حداکثری در انتخابات، عزت و اقتدار نظام اسلامی و اعتماد مردم را در پی خواهد داشت.

کریمی با اشاره به رویکرد پیشگیرانه دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: به دلیل سوابق اجرایی و مدیریتی چهار کاندیدا، انتظار از آن‌ها بسیار زیاد است و امیدواریم ایشان با احترام به قانون و توجیه طرفداران خود از بروز تخلفات و جرایم انتخاباتی پیشگیری کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت پرشور و حداکثری مردم به همراه سلامت و امنیت لازم برگزار شود.

گفتنی است مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه و به صورت کاملاً مکانیزه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *